fredag 16 oktober 2015

Sommarminnen

Hej och hallå!

Phu, fullt upp har det varit senaste tiden. Förkylningar, olyckshändelser och annat har avlöst varandra i en strid ström och tid för att scrappa har varit en bristvara. Ändå kunde jag inte låta bli att skapa en layout till Pion Designs utmaning med temat sommarminne. Jag hittade ett underbart foto på Leo som togs en sval kväll i en park förra sommaren. Fotot passar så bra till texten "Dröm om morgondagen, minns gårdagen, lev i nuet" som jag använt på layouten. Ett underbart sommarminne av en underbar kväll.


Papprena är från Pion Designs kollektion "Minnenas ateljé" och så cardstock och vellpapp som jag målat med vit gesso. Jag skapade en bård bakom foto i flera olika lager med spets och stansad cardstock mellan.
I hörnen på layouten och foto satte jag utstansade dekorationer.


Jag dekorerade med blommor, blad och fjärilar och så den fina texten som jag klippt ut från ett Pion-ark.

Utmaningen hos Pion Design finns här:

http://blog.piondesign.se/pion-design-challenge-2/

Trevlig helg!
Kram
Rosemarie

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin LO, :-) tack för du är med och tävlar hos Piondesign.:-) kram dt Johanna

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin LO, :-) tack för du är med och tävlar hos Piondesign.:-) kram dt Johanna

    SvaraRadera
  3. Så vackert alster du skapat! Tack för att du är med i Pion Design Challenge.

    SvaraRadera
  4. What a gorgeous layout! I love that paper collection and love what you've done with it. Very lovely!

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!