söndag 10 oktober 2010

Ett kuvertkort till svärmor

Svärmor fyllde år i fredags och då gjorde jag ett kuvertkort till henne. Ända sedan jag såg dessa kuvertkort hos Bodil's scrappeverden har jag velat göra en sådan. Nu tyckter jag bara att det är lite synd att använda ett helt mönsterark till kuvertet när så mycket försvinner genom att man limmar ihop bakstyckena. Därför använde jag ett vanligt vitt ark till vikningen och klistrade på mönsterpappret istället.


Mönsterpappret är från serien Bella Bella och spetsbården är gjord med en Martha Stewart punsch. Jag distressade alla kanter med färgen Antike linen och blommorna fick en dusch med glimmer mist (pearl).


På insidan av kuvertet och på själva kortet stämplade jag motiv med olivfärgad dyna. Det är egentligen ett ganska enkelt och sparsamt dekorerat, men ändå stilfullt. Kuvertet passar perfekt om man vill ge bort biljetter eller som vi gjorde, fyllde den med foton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!