fredag 1 juli 2011

En bok med plats för notisblock

Hejsan!
Tänk va tiden går snabbt, idag är det den 1 juli och sommaren är i full gång. Ändå känns det som om jag missat hela våren och i trädgården är det flera blommor som blommar flera veckor för tidigt. De känner sig kanske också förvirrade med tiden :-).
Igår var det dags för mig att visa ett nytt alster hos Krisitnas Scrapbooking. Det blev en bok med plats för ett litet notisblock.


I Kristinas blogg finns flera bilder och ett försök till beskrivning av hur man gör "bokpärmarna", så hälsa gärna på där: http://kristinasscrapbookingblogg.se/en-bok-med-notisblock/ .

Jag hade tidigare gjort en annan "notisbok", som var mitt första försök. Den såg ut så här:


En liten Magnoliastämpel fick pryda omslaget med mina favoritpapper från Graphic 45. Ja, jag vet... de där papprena dyker upp ofta på alster. Jag köpte nämligen på mig en hel del av dem och har fortfarande ett helt oanvänt block med dessa mönsterpapper :-).


På insidan var jag sparsam med dekorationen, men jag gjorde en hållare för en liten penna. Jag tog en bit kartog och täckte den med mönsterpapper. Satte sedan fast ett litet gummiband runt kartongen. Kartongbiten fäste jag sedan med 3D-kuddar på insidan av boken.

Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg!
Kram
Rosemarie

2 kommentarer:

  1. Wow - så lekkert! Et nydelig hjerte du har brukt på den første boken. Aldeles nydelige farger i den andre boken, jeg skjønner godt at disse papirene er din favoritt. Blomstene er også kjempefine :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Underbara små "böcker"! Och det gör inget om du fortsätter med dina G45-papper så länge du gör så fina saker med dem :)

    Kram, Outi

    PS. Har beställt en Big Shot nu! Kollade in en massa filmsnuttar på YouTube för att jämföra den och "grodan" och har även besökt en butik och ställt frågor :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!