söndag 26 juni 2011

Ett lila midsommarkort

Hejsan!

Sista dagen på denna midsommarhelg och den har i år varit toppen. Maken har varit ledig hela helgen för första gången sedan vi träffades för 12 år sedan. Firandet var dock stillsamt med grillning och utomhusvistelse. Scrappandet har jag inte heller hunnit med, men ett litet kort till Svensk Scrapbookings Midsommarcrop hade jag lyckats göra under veckan.


Utmaningen var att följa en skiss. Jag använde papper från Pion Design och en av mina älsklingsmagnolior. 


Färgläggningen blev lite blek...tyvärr. Jag måste verkligen träna på att måla med distresserna. Det svåraste tycker jag är hudfärgen, den vill sig aldrig. Antingen blir den för mörkbrun eller för blek.

Nu ska maken och jag cykla till ett ställe där vi brukar plocka smultron. Har vi tur så hittar vi några smaskiga bär. Ha det så gott och tusen tack till er som besöker min lilla blogg och ger så rara kommentarer, de värmer verkligen!
Kram
Rosemarie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!