söndag 25 september 2011

Lite åt det gothiska

Ooo, jag har upptäckt en ny scrapstil.... gothiskt! Det var när min snälla DT-mamma Kristina skickade ett par Halloweenmönsterpapper som jag genast kom att tänka på den underbara gothiska klädstilen. Fattar inte att jag inte tänkt i dessa banor tidigare med tanke på att jag ÄLSKAR symfonisk gothic metal. I alla fall så gjorde jag ett litet första trevande försök till att scrappa åt det gothiska hållet och det blev ett stafflikort:


Mycket svart ska det ju vara, men jag försökte ändå lägga in mycket ljusa färger för att det skulle bli ett mjukare utseende. Flera bilder och material finns hos Kristinas Scrapbooking: http://kristinasscrapbookingblogg.se/inte-bara-halloween/
Den här stilen måste jag utforska mera... ska plocka fram min älsklingsskiva av Within Temptation och tänka på korsettsnörningar och svart spets i massor så får vi se vad det resulterar i :-).
Ha en underbar söndag!
Kram
Rosemarie

7 kommentarer:

  1. Det blir spennende å se dine kommende prosjekter i denne stilen, for dette kortet var virkelig flott! Det ble så tøfft med den svarte punchkanten, og du har balansert det perfekt med de lyse fargene :)
    Ha en fin søndag

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint kort :)
    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
  3. Men så snyggt!
    Jag tror jag också har fått en ny favoritstil!
    Så snyggt kort du gjort!
    Tack för inspirationen1
    // Linda
    lindathornmedprickar.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. WOW så läckert ett helt underbart kort gillar detta massor:) Vad du är duktig:)

    Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka:)

    Kramar från Lilla Pyssel Inger:)
    http://scrappingmedinger.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Åhh vad mycket fint du har i bloggen! Det här senaste kotet var himla läckert i de färgerna du har valt. Tycker även de stansade ramarna var jättesnygga.
    Tack för kommentarne i min blogg.....du undrade även var jag köpt mina små magneter, Det har jag gjort hos Pysselgalen en webshop utanför Kalmar. Tror även de finns hos Scrapohobby.
    Ha det gott
    hälsar Eva

    SvaraRadera
  6. Läckert kort du har gjort! Gillar de svarta detaljerna/inslagen. Verkligen snyggt! =) Ser fram emot att se dig mer utforska denna lite mer gotiska sida =)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ett väldigt snyggt kort!
    Kram Annelie

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!