onsdag 9 mars 2016

Påskägg

Hejsan!

För många år sedan målade jag ett påskägg med krackeleringsfärg, men det blev inte alls bra... äggets färg lyste igenom och jag visste inte vad jag skulle göra så den åkte ut i förrådet.... tills jag nu hittade den och gav den en ny chans. Med lite vit färg målade jag över den dåliga krackeleringsfärgen och så färgade jag in den med distressfärgen Victorian velvet och la på en massa glittrigt embossingpulver.


Sedan dekorerade jag den med spets, pärlband, blommor, blad, swirlar, en boksida, pistiller och ett fågelbo med fågel.


Fågelboet gjorde jag av strån som jag formade till ett bo och sedan sydde ihop med snöre.


 Krackeleringsfärgen syns igenom den vita färgen jag målade ägget med.


Fågeln hade jag fyndat i en blomaffär. :-)


Med detta ägg skulle jag vilja delta i Scraphusets utmaning med temat ovalt/runt.

Ha en trevlig kväll!
Kram
Rosemarie

1 kommentar:

  1. Åh, hvor er det smukt!

    Jeg er glad for, at jeg fandt din blog. Du laver så smukke ting :)

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!