lördag 24 september 2016

En väska till Leo

God lördag!

Ännu ett projekt som legat ett tag och "jäst", denna gång i väntan på att jag skulle ha ork att klä insidan med papper... ja, det är ju roligare att pyssla med utsidorna som syns än insidor som bara ska kläs för att det ska bli en fin pressent.:-) Nu är väskan klar i alla fall. Min son ska få den att förvara småsaker i som kan vara kul att titta på som vuxen och minnas barndomen.


Väskan är en whiskeykartong som jag först målat med svart akrykfärg och sedan klätt med papper från Graphic 45. På alla hörn satte jag metallhörn och jag satte ett lås på väskan såden går att stänga ordentligt.


Jag dekorerade med ett foto på Leo och träbokstäver som jag målade svart och sedan strök på lite torkad guldfärg. Blommorna gjorde jag med dies, färgade dem med distresser och mist innan jag limmade på metalldekorationen och halvpärlor.


 
 
Handtaget dekorerade jag med metalldetaljer av olika slag. Bland annat dessa blad med blomster från Korthobby. Och jag fäste också en kedja med en klocka från Korthobby och en nalle hängades i.



På sidorna satte jag metallhandtag från Korthobby och fäste satinband på dem som axelrem.



Baksidan dekorerade jag enkelt med en textstämpel från ROX stamps. Och insidan klädde jag papper också.



Med denna väska skulle jag vilja delta i följande utmaningar:

Korthobby - minst 3 metallpynt från Korthobby ,  jag har använt dessa:

http://korthobby.no/index.php?act=viewProd&productId=718
http://korthobby.no/index.php?act=viewProd&productId=155
http://korthobby.no/index.php?act=viewProd&productId=1108

Nordsalten Hobbyklubb - #146 till mannen

Hobbygarasjen - #40 rustikt

Ha en trevlig forsättning på helgen!
Kram
Rosemarie

5 kommentarer:

  1. flott boks! likte fargevalget ditt. takk for at du deltar hos Hobbygarasjen.no
    DT Graciela

    SvaraRadera
  2. Så flott boks, og supert at du har referert til hvilke metall du har brukt i blogginnlegget ditt. Slikt liker vi :)
    Takk for at du deltar i utfordringen vår nå i september.

    Korthobby - DT - Kjersti

    SvaraRadera
  3. Så utrolig flott den var 💙
    Og for en herlig ting å ha for sønnen din.
    Likte veldig godt den flotte innsiden og jeg da 😃
    Takk for ditt bidrag til Hobbygarasjen😃 Pia

    SvaraRadera
  4. Kjempefin boks, harmoniske farger , og så kjekt med metallet du har brukt :)

    Takk for at du deltar hos oss i Utfordringen til Korthobby.no

    May Grethe

    SvaraRadera
  5. Så flott boks du har laget! Nydelig dekor og flotte farger! Så koselig med en sånn minneeske til å ta vare på ting på. Det vil han nok sette pris på som voksen! Takk for at du scrapper med Nordsalten Hobbyklubb!
    :) DT Karen Elise

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!