lördag 12 maj 2012

Tema Bröllop

Hejsan!
Den här veckan har vi hos Krisitnas Scrapbooking bröllopstema. Vi i DT-temet fick varsitt kitt med olika papper och dekorationer som vi skulle skapa enkla kort till inbjudning, meny, tackkort och bordsplacering med. Det var en riktigt utmaning måste jag säga för att göra enkla kort är supersvårt tycker jag. :-)
Idag är det min tur att visa upp vad jag lyckats knåpa ihop och den första uppsättningen kort som jag visar hos Kristinas går färgerna svart, vitt och silver.


Flera bilder och mera om materialet till dessa kort går att läsa här: http://kristinasscrapbookingblogg.se/brollop-i-silver-och-svart/.
Tyvärr så var det svårt att fotografera korten så att färgerna kommer till sin rätt. De silvriga pappret har en fin metallisk lyster som inte kommer till sina rätt på fotona. Det var väldigt kul att skapa bröllopskort med svart mönsterpapper och det blev betydligt mer romantiskt än jag trodde från början. :-)

Ha en härlig fortsättning på helgen!
Kram
Rosemarie

3 kommentarer:

  1. Du hade iaf fått göra mina/våra bröllopskort;)

    SvaraRadera
  2. Mycket vackra! Du är visst skicklig på det enkla också;-)
    Önskar dig en riktigt härlig, solig söndag idag!
    Kram Outi

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!