lördag 13 november 2010

Farsdagschoklad

Imorgon är det farsdag och då brukar jag alltid göra något som maken kan ge till sin pappa. I år ville jag prova göra något annat än det sedvanliga kortet så jag altrade en chokladask istället. Det är en Aladinask med chokladhjärtan som jag försökte få att se ut som en gammal cigarrask. Vet inte om jag lyckats, men maken blev glad och nöjd i alla fall.

Jag skar ut ovansida, undersida och sidorna av vanlig gråaktig kartong, sedan distressade jag dem med färgerna Tea dye, Vintage photo och Walnut stain. Jag stämplade två motiv med svart dyna och sedan sprayade jag ovansidan med brun/kopparfärgad glimmermist. Hörnen embossade jag med kopparfärgat pulver. Pappa-stämpel kommer från Pysselmyran.

Dekoratione blev sparsam med två blommor, lite utstansade grenar, svart satinband, en kopparnyckel och ett nyckelhål.
Med detta alster vill jag delta i Pysselmyrans veckoutmaning v. 45 och 46, som du finner här:http://pysselmyran.blogg.se/index.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!