onsdag 10 november 2010

Vintage udfordring 10

Denna gång har Vintage udfordring en helt underbar tävling där man ska använda embossing, jippie!!! Jag älskar embossing så när jag bestämde mig för att altra en Pringlesburk för denna tävling så fick värmefönen arbeta rejält.
Efter en veckas klippande, klistrande och embossande så är den äntligen färdig:


Ja, jag vet inte var jag ska börja med beskrivningen. Jag började med att embossa locket och nederkanten på Pringlesburken med guldfärgat pulver (samma pulver på alla embossade detaljer). Locket är knepigt för värmen gör att den lätt deformeras, men är man lite försiktig så går det.


Därefter embossade jag över- och nederkanterna på det mönsterpapper som täcker hela burken. Här använde jag en swirlstämpel för att få fram lite mönster. Alla papper har dessutom blivit distressade med walnut stain. Samma färg har jag använt till att stämpla swirlar och textstämplarna (dels kärlekstexten och dels bakgrundsstämpel bakom korsetten).


Korsetten runt burken är gjord av wellpapp och även denna har jag embossat, även om det inte syns så bra på bilden. Dekorationerna jag har använt är rosor, knoppar, spets, embossade fjärilar, grenar, hattnålar, fjädrar, satinband, pärlband och halvpärlor.


Javisst ja, jag använde en Martha Stewart punch också för att dölja skarven på bakgrundspappret. Korseten har jag gjort med guldfärgade öljetter och satinband. På baksidan hänger också en tag dekorerad med halvpärlor och embossade fjärilar.

Det var väldigt kul att altra pringlesburken och jag kommer helt klart att göra flera. Det sägs ju i reklamen: Once you pop you can't stop

16 kommentarer:

  1. absolutely stunning creation!!!
    thanks for playing with us at Vintage udfordring!
    love from France, Kianel.

    SvaraRadera
  2. Wow denna var bara superläcker!!!
    HA det bra.

    SvaraRadera
  3. oi oi oi hvor lekker denne var!! nyyydelig :D takk for at du deltar hos vintage udfordring! klem fra Linda S. L

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för helt underbar inspiration, jag har liftat dig helt vilt och gjort en egen flaskkartong. Här är mitt inlägg: http://hobbyhelen.blogspot.com/2012/02/kartong-till-flaska.html
    Tusen tack för en härlig sida!
    //Helen

    SvaraRadera
  5. Just fabulous I adore this project. I have my box ready and waiting a chance to try my hand at this too. Well done and thanks for sharing your wonderful artwork. Hugs Vee xx

    SvaraRadera
  6. Inspirational and something I will have a go at. Am off to look at the rest of your blog now and am trying to become a follower, but it won't let me!!!! Will try again
    Carol xx

    SvaraRadera
  7. Beautiful! What do you keep in it now? It's far too nice for Pringles!

    SvaraRadera
  8. Hello Rosemarie, I recently found the pic of your Pringle can on Pinterist. It is so pretty that I've made a mad dash to find all the elements that I have lying around to make something similar. Because of all the elements that I've gathered, I'm using a bigger can. I'm excited to begin but life has it's distractions. Soon. Thanks, Sherry

    SvaraRadera
  9. whats the best way of cleaning out the inside of the box?? I didnt want to use soap and water in case it ruined the box.

    SvaraRadera
  10. WONDERFUL, THANKYOU for sharing
    Xxx

    SvaraRadera
  11. WONDERFUL, THANKYOU for sharing
    Xxx

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!