måndag 1 november 2010

Teljuskort

Det börjar ju närma sig jul och vi har varit så duktiga här hemma och redan börjat handla julklappar. Ett enkelt sätt att kombinera julkort och en liten present är ju dessa underbara teljuskort. Jag provade att göra en sådan och blev jätteförtjust i den. Det kommer helt klart att bli flera sådanna i framtiden.


På scrapbookingmässan i Uppsala köpte jag den söta stämpel från Magnolias senaste julkollektion samt julstämpeln från Inkido. Magnolian passar ju så otroligt bra in i sammanhanget. Motivet är målat med distresser och julstämpeln från Inkido är embossad i guld. Jag har även använt mig av guldglitter på Magnolian och blommorna för att få fram en varm julig stämning.



Insidan ser ut så här och även här har jag embossat stämpelmotiv med guld. Mönsterappret kommer från Webster och är inhandlad på någon rea.
För en beskrivning av hur man gör detta teljuskort så besök StampARTics underbara blogg där beskrivningen finns: http://stampartic.blogspot.com/2010/09/tea-light-card.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!