måndag 8 november 2010

LO för veckans skissutmaning

Jag är ju lite på efterkälken just nu med att lägga upp min skapade alster här på bloggen. Har nämligen satt en deadline åt mig själv att vara klar med det första utkastet av uppsaten jag skriver. Det är MYCKET kvar att skriva, men ju mer jag får gjort nu desto mindre blir det sen.

Denna vecka har ScrappaLoss en skissutmaning med temat orange, grönt och vitt. Jag måste ju medge att jag i vanliga fall inte skrappar med orange så det var lite utav en utmaning att hitta material till alstert. Tack och lov så hade jag nyligen köpt rosor i en ljus orange färg.
Resultatet blev detta:

Det jättefina mönsterpapprena i grön/vit samt vit/orange är från Maja design. Jag använt vitt embossingpulder för att få den vita ramen runt LO:n, en teknik som jag beskriver i mitt inlägg hos ScrappaLoss om hur man får snöeffekter: http://scrappaloss.blogspot.com/2010/11/tekniktips-snoeffekter.html
De vågiga kanterna runt cirklarna har jag klippt med en mönstersax och grenarna har jag gjort med min kära Martha Stewart punch.
Vill du se skissen till denna LO och de andra DT-medlemmarnas tolkningar så besök ScrappaLoss .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!