tisdag 9 augusti 2011

En altrad pringlesburk

Hejsan!

Äntligen börjar ryggen bli bättre och jag kan sitta lite längre framför datorn. Därför tänkte jag visa en till altrad pringlesburk som jag gjort. Som vanligt dekorerade jag den med mönsterpapper från Webster, tycker de passar så bra till just dessa burkar. :-)


Locket är embossat med guldfärgat pulver, vilket är lite klurigt för plasten vill gärna bli bucklig av värmen. Samtidigt måste man embossa flera lager för att det ska bli heltäckande.


Papprena är från Websters äldre serier som jag köpt på rea för länge sedan. Tycker så mycket om dessa papper så jag har knappt vågat använda dem. :-)


På baksidan gjorde jag en korsettsnörning med smalt satinband. På tagen kan man skriva en hälsning.


Sist men inte minst en närbild på blommorna som kommer från Wild Orchid. Det är små rosor samt vinröda körsbärsblommor. Jag duttade på ett antal pärlor med Pearl maker.
Nu önskar jag er alla en trevlig tisdagkväll!
Kram
Rosemarie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!