måndag 15 augusti 2011

Min mamma

Hejsan!

Idag gjorde jag klart en layout som jag har pysslat med de senaste tre dagarna. Den är 20 x 20 cm och bilden är på min mamma dagen då hon gifte sig med min pappa. Därav datumet som titel på LO:n. :-)


Bakgrunden är mönsterpapper som jag klippt i remsor, stansat med en Martha Stewart punch och sedan limmat i lager. Därtill en underbar spets.


Dekorationen är rosor i olika storlekar och material. Vissa är av papper och vissa är av tyg från en ljusmanchett jag köpte på Ö&B för 2 kr... tänk vilka fynd man kan göra ibland. :-)


Jag fullkommligt älskar de här små söta nycklarna som är gjorda med dies från Magnolia. Så romantiska och fina. Embossade dem i flera lager med silverpulver för att ge dem mera volum.


Fjärilen är utstansad ur vellum och så la jag lite Stickles Stardust runt kanterna för att den ska glittra.

Med den här Lo:n deltar jag i i Svensk Scrapbookings månadsutmaning - Stansat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!