lördag 7 april 2012

Scraplagrets bingo

Jag är kär... så kär..så kär.. så kär... i en stämpel!!! :-) När jag förra veckan skulle köpa nya skärblad till min skärmaskin så råkade jag hitta en helt bedårande söt stämpel, som naturligtvis fick följa med skärbladen hem till mig. :-) Den är från Wee Stamps och heter Sympathy Bugs. När jag sedan skulle göra ett kort till Scraplagrets bingo-utmaning så måste ju den nya stämpeln invigas.
Bingoraden jag scrappat efter är: Blommor - Band - Något grönt - Stickles.


Alla papper är från Pions "Minnenas atelje" och till dem har jag använt ljusgrön cardstock bakom Pionpapprena och till grenarna under blommorna. Använde också ett smalt cremefärgat satinband för att rama in motivet.


En närbild på den söta stämpeln, som jag färglagt med Distressdynor och refill. Lite klurigt att färglägga ett motiv med så små detaljer så det blev till att använda den tunnanste penseln.


Blommor från Wild Orchid, som alla fått en massa Stickles Stardust på sig. De glittrar rejält!!! :-) Ja, och så en liten charm i form av ett hänglås för att matcha charmen på andra sidan stämpelmotivet i form av en nyckel.


Den lilla trollsländan är gjord med en die från Magnolia. Det undre lagret är Pionpapper och det övre lagret är vellum som jag målat över med Stickles Stardust.


Mera blommor! :-)

Ha en härlig påskafton!!!
Kram
Rosemarie

7 kommentarer:

  1. Ett sånt härligt underbart vårkort!!! Jisses vilken underbar stämpel du inhandlat, så snygg!! Blommor blir ju så mycket finare tycker jag med en dutt Stickles, går inte att vara utan!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Wow!! Otroligt fint kort!
    Jag är oxå ett stort fan av Wee stamps, såååå söta att de inte går att motstå!
    Ljuvligt färglagt och fint matchat!
    Tack för ditt bidrag till scraplagret!

    SvaraRadera
  3. Åå, det var et søtt stempelmotiv, og så vakkert kort! Så nydelig pyntet med blonder og metallhjørner. Lekkert med glitteret på blomstene :)
    Ha en fortsatt fin påske!
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  4. Fint! =)
    Stardust, vad är det? Stickels, eller en sån där penna (googla lite) .. Trodde först det var glitter du strössla över typ..

    SvaraRadera
  5. Kan bara instämma i tidigare kommentatorers lovord! Underbart kort med otroligt vackra detaljer.
    Önskar dig en fortsatt fin påskhelg.
    Kramar Outi

    SvaraRadera
  6. Så fint kort, bara sååå sött med fin stämpel. Älskar kortet!

    Ha en fin annandag kram Katja

    SvaraRadera
  7. Stämpeln var ursöt! Du har gjort ett jätte fint jobb med både den och hela kortet. :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!